Lato z Asport.pl
Sprzęt sportowy, turystyczny, fitness Zarejestruj się˝
Reklama
Spokey #ZOSTAŃWDOMU
Reklama
INSTRUKCJA OBSŁUGI

Roller, jak z nim ćwiczyć?

Przede wszystkim z rollerem (czyli wałkiem do ćwiczeń) ćwiczyć warto i to przynajmniej z kilku powodów.

Przede wszystkim z rollerem (czyli wałkiem do ćwiczeń) ćwiczyć warto i to przynajmniej z kilku powodów:

 

  • dla regeneracji mięśni

  • aby zlikwidować napięcie w całym ciele

  • by ułatwić sobie właściwy trening

  • dla regeneracji po treningu (cool down)

 

Dzięki ćwiczeniom z rollerem ustabilizujesz i wzmocnisz swoją sylwetkę. Za ich sprawą Twoje mięśnie będą gotowe do wysiłku o większej intensywności. To pomoże Ci też w zdobyciu większej świadomości Twojego ciała.

 

Wskazówka: jeśli to to Twój pierwszy raz z wałkiem – koniecznie zacznij od tego o miękkiej strukturze, dzięki czemu będzie Ci łatwiej utrzymać równowagę, a wraz z zdobytym doświadczeniem możesz już sięgać po wałki o większej twardości.

 

Przykładowe ćwiczenia:

 

→ masaż łydek

 

Usiądź na podłodze, wyprostuj nogi, wałek umieść pod łydką, podeprzyj się z tyłu na rękach. Pora na założenie nogi na nogę i roluj łydki po kolei. Dla większej intensywności – można masować obie nogi równocześnie.

 

→masaż mięśni grzbietu

 

Należy się na wałku położyć i ugiąć nogi w kolanach (lekko!) a następnie oprzeć stopy. Ręce najlepiej umieścić nad głową i rolować powolnymi ruchami mięśnie osadzone wzdłuż kręgosłupa. Koniecznie w trakcie rolowania miej napięte mięśnie brzucha i wyprostowany tułów.

 

→masaż mięśni kulszowo-goleniowych

 

Gdy usiądziesz na podłodze – umieść wałek pod udami, równocześnie podpierając się rękami z tyłu. Następnie należy przesunąć wałek – po pośladkach, aż do kolan i wrócić. To najlepszy sposób na wymasowanie mięśnia dwugłowego. Pamiętaj, że kolan rolować nie można!

 

 

 

PARTNERZY